duminică, 17 martie 2024

„Popasul din deal” din Ocna Șugatag

    Este pentru a nu știu câta oară când scriu despre aceste meleaguri de o frumusețe bucolică, rar întâlnită și trebuie să recunoaștem că în România se găsesc numeroase plaiuri care te încântă. Totuși Ocna Șugatag are ceva aparte. Pe lângă priveliștile care îți bucură ochii aici se regăsește și o oază de sănătate coborâtă parcă din minunile făurite de Domnul nostru pentru bunăstarea plămădiților Lui. Apa, aerul, oamenii, portul, produsele agricole, Pădurea Crăiasca, animalele, bună-cuviința... și-au dat întâlnire în acest ținut din inima Maramureșului istoric.

    Recunosc că titlul are o tentă mercantilă dar n-am ce face, revin de fiecare dată cu cea mai mare plăcere la această pensiune care mă atrage prin nu știu ce. Pop, asul din deal, cum îmi place mie să-i spun, este o gazdă probabil ca oricare alta, și sunt numeroase în zonă, dar pe mine mă atrage ca un magnet. Asta este o curiozitate pentru că în general iubesc diversitatea. Cărțile, filmele, excursiile exotice, micile plăceri... toate au un caracter de unicitate pentru mine, dar am și câteva puncte fixe, de stabilitate, de la care nu fac rabat, cum ar fi familia, prietenii, sportul (în ultimul timp îl practic din ce în ce mai rar, dar nu mă opresc din a-l populariza).

    Să revenim la Ocna Șugatag. În scrierile mele anterioare am descris cu amănuntul acțiunile terapeutice pe care le au apa și aerul acestor locuri, v-am plimbat prin Pădurea Crăiasca la umbra laricilor (acele conifere care renunță la ace iarna), v-am purtat prin împrejurimile parcă desprinse din cărțile cu povești (Valea Vaserului, „Cascada cailor”, „Mănăstirea Bârsana”, pârtiile de la Cavnic, „Muzeul țărăncii”, „Creasta Cocoșului” pentru amatorii de drumeții montane, Moisei cu monumentul lui Vida Geza, Sighetul Marmației cu „Memorialul” său și „Muzeul satului”, Săpânța cu Mănăstirea Peri și arhivehiculatul „Cimitir vesel” și nici Baia Mare cu Planetariul și „Muzeul etnografic” nu-i așa departe), v-am obișnuit cu oamenii locului și obiceiurile lor din Breb, din Mara, din Călinești, din Budești, din Hărnicești... și mai ales cu cei din Ocna.

    Ce nu v-am spus în schimb este despre patrimoniul cultural al acestor meleaguri. Nu v-am spus nimic despre portul popular, despre fenomenul artistic ce se manifestă atât programat pe scene și în foișoare (pavilioane speciale pentru cântec și dans la sfârșit de săptămână) cât și pe câmpuri, în toiul semănatului sau al secerișului. Nu v-am spus nu pentru că nu m-au impresionat, ci pentru că nu prea am multe cunoștințe în domeniu și nu vreau să vă plictisesc cu aberațiile unui ignorant. Așa că vă invit să le descoperiți singuri. Vă dau și un număr de telefon pentru un prim contact: 0744 59.88.42. Este al domnului Pop, proprietarul „Popasului din deal”. Nu garantez că veți găsi un loc la pensiunea dânsului însă garantez că vă va da cele mai bune sfaturi pentru a vă putea caza în zonă.

    Referitor strict la pensiunea „Popasul din deal” vă reamintesc că deține două piscine acoperite (una cu apă sărată, alta cu apă dulce), posibilitatea de a accesa tratamente de specialitate pentru terapie și relaxare, posibilitatea de a închiria biciclete pentru excursii în împrejurimi, etc.

Niciun comentariu: