marți, 9 februarie 2021

Întârzieri în livrarea autobuzelor noi, hibrid, din partea firmei poloneze cu care s-a semnat contractul

 

   Proiectul european finanțat prin Programul Operaţional Regional (cel privitor și la autogara, sistemul de monitorizare al traficului și sistemul de e-ticketing), cu valoarea totală de 37.102.839 lei (vreo opt milioane de Euro) din care co-finanțarea municipiului Satu Mare este de 659.200,54 lei, este un proiect bun. Nu senzațional, dar necesar. Din păcate pașii sunt mai mici decât cei preconizați.

Anul trecut, când a demarat acest proiect Primăria Satu Mare și noi, cetățenii acestui oraș, ne-am bucurat pentru primele nouă astfel de autobuze, dar și pentru promisiunea că celelalte opt autobuze noi vor ajunge la Satu Mare în cursul anului trecut. Am ajuns în februarie și până acum am primit în total doar 13 astfel de autobuze (două chiar în cursul zilei de ieri). Chiar dacă întârzierea nu e mare ea ar trebui exploatată în interesul nostru. Bineînțeles că asta depinde și de competența celor care au întocmit contractele și de clauzele de lucru (posibilă sursă de corupție) la care am dovedit de atâtea ori că nu ne pricepem sau nu vrem să ne pricepem.

Am încercat să luăm legătura cu domnul Daniel Ciolan, administratorul firmei din România (București), cea care a intermediat acest proiect cu firma constructoare poloneză. Fără să ne refuze, dar și fără mari promisiuni, ne-a lăsat să înțelegem că s-ar putea găsi punți de discuții. Până la închiderea ediției cotidianului nostru încă nu am fost recontactați. Dacă vom avea amănunte interesante vă vom informa.


 

Mai jos aveți câteva date tehnice ale acestor autobuze, repet proiect pozitiv al Primăriei Satu Mare, primite de la Alexandra Ardelean, ofițer de presă al Primăriei Satu Mare:

„Toate exemplarele pe care polonezii le vor livra în Satu Mare sunt echipate cu un sistem hibrid în serie care integrează un motor electric de 120 kW și un motor diesel de 151 kW. Autobuzele sunt echipate cu aer condiționat, un sistem de supraveghere video și un sistem pentru numărarea pasagerilor, astfel încât municipalitatea să poată obțină rapoarte cu privire la numărul de persoane de pe ruta respectivă. Fiecare autobuz va putea transporta până la 96 de pasageri, dintre care 31 ei vor putea să călătorească având un loc pe scaun.”

Niciun comentariu: