miercuri, 17 februarie 2021

Mesaje subliminale care ne îndobitocesc. Prietenia nu poate fi sus(între)ținută de minciună!

    Recent, pe fb, mi-a trimis cineva o redistribuire, cu un mesaj frumos ornat care spune: Paradoxul umanității: „Îți faci prieteni mințind și îți faci dușmani spunând adevărul” după care apare amprenta celui care l-ar fi lansat, Aculin Levitzki. Mărturisesc că nu am auzit de acest, cum să-i spun, acest... acest.... Spuneți-i voi cum vreți! L-am căutat în wikipedia de curiozitate și am aflat că nu există în lumea cunoscută a oamenilor de cultură.

   Am adăugat un comentariu la acea poză și am redistribuit-o. Fiind vorba de o situație pe care ar trebui să o gestionăm fiecare, mai ales în preajma celor la care ținem din mediul familial sau social, redau aici și comentariul meu: „Aș dori, dacă îmi îngăduiți, să atrag atenția asupra unor astfel de mesaje. Atenție!!! Sunt pentru îndobitocire. Mesajul lor subliminal este puternic dezumanizant. Acest tip de mesaje treceți-le vă rog și prin materia cenușie. Caracterul lor emoțional face ca de multe ori să le luăm ca adevăruri universale. Total greșit! Mințind îți poți face un admirator, un serv sau mai știu eu ce. Niciodată mințind nu îți faci un prieten!”.

   În altă ordine de idei, am descoperit consternat că am cunoștință despre o persoană care nu are nici un prieten. Trist. Foarte trist!

   Haideți să vedem ce ne oferă etapa care începe vineri în Liga 1 (romănească), a XXIV-a:

   Derbiul etapei va fi, normal, sâmbătă de la ora 20 (la ora la care scriu aceste rânduri FRF n-a făcut  încă cunoscut programul oficial al terenurilor pe care se joacă), între liderul de conjunctură al campionatului și formația care încă mai caută Târgoviștea, Chindia. Referindu-mă la FCSB, l-am numit lider de conjunctură, pentru că se află la egalitate de puncte cu CFR și, după etapa a XXX-a, pentru stabilirea clasamentului final nu contează golaverajul ci meciul direct. După partida din tur  CFR-ul a luat o opțiune serioasă în acest sens. În ceea ce privește jocul cu Chindia, dacă latifundiarul pleacă în Dubai, la Honolulu sau la Polul Nord, Toni ar putea redresa echipa. Altfel Săndoi are o sarcină nu ușoară, ci doar ușurată.

   Jocul de la Sf. Gheorghe, de sâmbătă după amiaza (17),  este celălalt joc în care două echipe din prima jumătate a clasamnetului se întâlnesc direct. Interesant că după ce formația din secuime a desființat Astra (4-1) în ajunul Zilei Unirii Principatelor, nu a mai reușit decât câte un punct în fiecare etapă de cinci ori la rând. Deci, nu va fi egal! Cred că Academica va capota spre final. Sau mai repede?

   Bineînțeles că partida Gaz Metan - CFR este importantă pentru campionat, dar cred că de data asta Edi Iordănescu este obligat să câștige. N-o va face? După răul nostru obicei nu-l mai prinde Zodia Peștilor prin Ardeal. Partida va avea loc sâmbătă (18) pe un teren greu probabil.

   La Arad vine vineri (20,30) Botoșaniul. Sper într-o surpriză, dar nu va fi. Aradul are o singură victorie acasă în cele 11 jocuri disputate, iar Botoșaniul are 3 victorii doar în ultimele patru deplasări. Croitoru ăsta face ce face și coase tivurile menținând echipa compactă la un nivel mai ridicat decât iar permite în mod normal valoarea componenților ei. La cum o lălăie primele trei clasate nu m-aș mira să se cam intersecaleze printre ele. Un podium, ceva? Mai sunt câte șapte jocuri pentru fiecare.

   Loc de surprize obișnuite (ce aiurea sună?) este Craiova. Primesc vizita Sibiului, luni (17,30) și nu cred că fanariotul a reușit așa repede să stăpânească spiritul vraiște din vestiar. Cred totuși că în următoarele 2-3 etape o va face, ceea ce, cu ajutorul lui Becali și cine o mai fi pe bancă la Cluj, ne va da o luptă intensă pentru titlu în trei.

   Astra - Dinamo. Un joc care poate fi atât banal cât și spectaculos, atât nervos, cât și elegant, atât egal, cât și cu toate punctele într-un sac sau tolbă. Partida se va disputa duminică seara (20,30), după părerea mea o programare ciudată.

   Voluntari - Argeș, vineri (17,30), în deschiderea etapei și Viitorul - Poli Iași, luni (20,30), în închiderea ei, vor avea desfășurări diametral opuse. Dacă Viitorul este în sfârșit favorită într-un meci acasă, Argeșul este favorită în deplasare. Dacă de la Ovidiu mă aștept la un meci încâlcit, cu multe goluri, la Voluntari văd doar unul sau două goluri. Nici 0-0 nu-i deranjează pe argeșeni. Doar pe noi, telespectatorii.

   Gruiță Ienășoiu

   

Niciun comentariu: