sâmbătă, 23 martie 2013

Merite

   Noi n-am meritat punctul, ungurii n-ar fi meritat victoria. Sub această impresie n-am putut dormi azi noapte decât după ce Messi şi ai lui alb-albaştri mi-au readus aminte cum se joacă fotbalul. Adică:
   1. Mingea de joc este acea parte principală a jocului care trebuie atinsă în aşa fel ca după tine, un alt purtător al unui tricou asemănător cu al tău să o atingă sau, în culmea fericirii, să pătrundă pe sub transversală în locaşul special de 17,8608 metri pătraţi.
   2. Terenul de joc are o suprafaţă variabilă brăzdată de tot felul de linii care delimitează o grămadă de suprafeţe şi care trebuie să fluidizeze transportul mingii pe distanţe mai mult sau mai puţin lungi şi să permită lovirea mingii mai puternic atunci când te afli în preajma buturilor adverse.
   3. Tribuna în general înconjoară terenul de joc şi vibrează când mai hâtru, când mai cătrănit sub puzderia de încălţări ce se îngrămădesc pe toată suprafaţa sa.
   4. Arbitrul este un gentleman.
   Un prieten din Botşeni mi-a zis că aştia aseară "n-au dat-o pi fotbal, ci pi ţurcă". Nu l-am mai întrebat dacă se scrie cu P sau cu p. Altul din Băileşti îmi zisese, aşa, mai repezit "...dudă de Orodel...".
   Ce, ce? Ce-i aia dudă de Orodel? - Păi ce să fie? Dudă la Orodel înseamnă canal. - Pă-i şi Orodel? - Comună în Piemontul Bălăciței din Câmpia Desnățui... - Aha!? - Ce aha? N-ai priceput nimic! - Păi...!? - Păi acolo s-a născut fotbalul în România! Sau Ţurca...?.
   Măi, să fie!

Niciun comentariu: