joi, 12 aprilie 2018

Pădurea Crăiasca

   Las maşina în parcarea de la Popasul din Deal. Privesc, cu gândul la nepoţei, la locul de joacă special amenajat pentru copii unde glasurile cristaline parcă se iau la întrecere cu ciripitul multicolorat al numeroaselor specii de păsărele. Mă aşez cu faţa către pădure la singura masă liberă (e ora prânzului pentru majoritatea cazaţilor din pensiune) şi comand un ceai. Din plante bineînţeles.
   Aerul sănătos îmi îmbie paşii către verdele mult prea crud al pădurii din cauza porţiei de zăpadă nelalocul ei din acest april. Trec pe lângă terenul de minifotbal şi cel de baschet şi mă trezesc, neavertizat, în mijlocul unei păduri. Am mai trecut eu prin păduri dar parcă asta este altfel. Arbori seculari se înalţă impresionant, în simbioză cu arboretul tânăr. Ridurile adânci ale stejarilor schiţează un zâmbet îngăduitor către lăstarele ce n-au dat încă ghindă. Brazii desfrunziţi mi-au creat iniţial impresia că sunt uscaţi, dar privindu-i mai atent am observat cum din crengile subţiri iţesc nişte mici ace care în scurt timp vor reprezenta culcuşul răşinos al conurilor.
   N-a trecut mult timp şi m-am cam dumirit cu ajutorul materialelor informative plasate arar în locuri special amenajate. Erau larice, adică singura specie de conifere care iarna renunţă din proprie iniţiativă la culoarea verde. Tot din materialele respective am aflat multe alte curiozităţi despre această pădure aflată sub oblăduirea titlului de rezevaţie de pe la mijlocul secolului al XV-lea. Indiferent că sau numit ardeleni, austro-ungari, polono-ucrainieni sau comunişti Crăiasca le-a dus pe toate cu stoicism şi demnitate. Simţi această mândrie numai din interiorul ei.
   Aş mai avea multe de spus despre Crăiasca dar parcă tot n-aş putea să vă transmit ceea ce veţi simţi singuri dacă păşiţi prin cărările ei, unele chiar marcate cu cerc albastru.
    Pentru cei interesaţi pensiunea Popasul din Deal vă împrumută biciclete pentru plimbări mai scurte sau mai lungi peste culmile Şugatagului. Despre asta poate mai discutăm. Pentru conformitate domnul Pop, asul din deal, cum îmi place mie să-i spun, vă stă la dispoziţie cu poveşti, cazare, biciclete, mese sănătoase şi apă sărată. Nu rămâne decât să sunaţi la 0744598842.

Niciun comentariu: