sâmbătă, 3 august 2013

Aviară, FMI, TAS...

   Europa este o sursă inepuizabilă de imbecilităţi. Toate se sparg în mintea, inima şi sufletele celor neaveniţi. Un membru fondator este mai membru decât unul care vine pe parcurs. De fapt cel care vine pe parcurs este admis tocmai pentru a suporta toate tarele unui sistem pus la punct de fondator. Dacă nu intri în sistem să oferi ci să ceri atunci fereşte-te să fi admis. Altfel vei primi o parte din ce-ai cerut şi tot ceea ce nu-ţi trebuie.
   Cred că am mai scris undeva. Era prin vara lui '90, în timpul CM de fotbal, undeva pe o şosea în Italia (120 km sud de Bari) şi dintr-o maşină a căzut un pachet. Eram pieton. L-am ridicat (era destul de greu) şi l-am cărat cale de 7 km până în Ostuni, un orăşel, unde am vrut să-l las la o poştă sau ceva instituţie pentru a fi găsit de perdant. Era închis peste tot, probabil era duminică, aşa că l-am desfăcut să văd dacă nu găsesc ceva indicii despre aparţinător. Deasupra era un pulovăr nou,drăguţ, mai jos erau câteva haine purtate, după care nişte zdrenţe şi în final fecale. Am rămas consternat. Oare ce-au crezut oamenii aceia din maşină despre mine? Ce dacă mergeam pe jos? Ce dacă eram îmbrăcat cu un tricou pe care scria România, nişte pantaloni scurţi şi şlapi?
   Aşa cum m-am simţit la vremea aceea m-am simţit şi atunci când mi-am dat seama că "aviara" a ajuns în România tocmai pentru a distruge întreaga industrie de prelucrare a cărnii din ţara noastră. Tot aşa dirijat se distrusese agricultura în '90, industria grea '91 - '95, resursele naturale, sistemul bancar, viaţa mea cu totul şi acum îmi fură şi fotbalul. La ce mai sunt bun dragi concetăţeni?
   Ei! Nu sunt chiar aşa prăpăstios, dar: încotro ne îndreptăm? Aviara ne-a dus să mâncăm tot felul de cărnuri obţinute pe baze mai mult sau mai puţin artificială din mutanţi născuţi, crescuţi, ucişi şi împachetaţi în laboratoare. FMI ne dă bani şi ne ia puterea şi resursele proprii din care am putea face noi bani şi asta pentru că am ales nişte jigodii în fruntea ţării (preşedinţie, guvern, camere). Sănătatea şi învăţământul sunt trimise, tot aşa dirijat, către ultima treaptă a suportabilităţii.
   Tribunalul de Arbitraj al Sportului. Parcă asta înseamnă TAS. Mă uit în spate şi observ că toate deciziile venite de la TAS au fost pentru a discredita sportul românesc în general şi fotbalul în ultimii ani în special. Toate deciziile venite au dat peste cap mersul lucrurilor. Să nu uităm că era cât pe ce să nu participăm în cupele europene mai acum câţiva ani pentru că întâzia o decizie de la TAS. Recunosc, sunt rapidist, şi mă doare mai acut această criză pe care o străbate echipa mea favorită. Am înţeles că tăşnădeanul Copos a dus echipa în liga a doua. Am înţeles şi că la federaţie şi LPF sunt nişte şarlatani care prin nişte matrapazlâcuri mai alambicate au împăcat şi capra şi varza, dar a venit lupul căruia nu-i place varza, ci doar capra. Cu sau fără iezi.
   Bietul Ioan Chirilă. Se zvârcoleşte în somnu-i ancestral necăjit că nu poate să-i mai tragă o scatoalcă progeniturii care nu a înţeles şi nu va înţelege în veci că sportul fără spectatori este o utopie. Bă, Ionuţ, poate dacă îţi spun aşa ai să înţelegi. Dacă scrierile tatălui tău n-ar fi fost citite tatăl tău n-ar fi existat. Ce crezi tu că înseamnă astăzi Liga I fără reprezentante din Craiova, Arad, Oradea, Constanţa, Iaşi, Tg. Mureş şi acum Giuleşti? Pot fi oscilaţii din A în B sau chiar în C, dar să nu vină în locul lor echipe precum Chiajna, Brăneşti, Otopeni, Năvodari, Măciuca sau mai ştiu eu ce. Degeaba îmi bat gura. Tu eşti pătruns de datoria pe care o ai pentru clubul la care eşti angajat. Eşti prea mic pentru un război atât de mare. Rămâi în nimicnicia ta! oricum peste doi ani nu va mai şti nimeni că exişti.

  

Niciun comentariu: