Ți-ai risipit fondurile de publicitate doar pe presa centrală (în
special televiziune) și acum vii și cerșești puțină notorietate prin
presa locală. Ai înființat un "pr" pe care îl plăteşti cum îl plăteşti
şi vii şi te rogi în stânga şi în dreapta prin țară că nu ai primit
pentru cât ai investit.
Ai construit palate agențiilor de publicitate (niște intermediari pe
care îi compar cu acei samsari din piețele publice care nu te lasă să
îți cumperi legumele și fructele direct de la producător) și ai rănit
cotidienele județene care ți-ar fi adus un surplus de notorietate pe
bani mult mai puțini. Noi am suferit, acum suferă și tu dacă te-ai lăsat
păcălit.
Mai bine ți-ai forma propriul departament de publicitate care să se
ocupe de vânzarea de publicitate (nu și de creație, adevărata menire a
agențiilor de publicitate) și să nu te mai lași păcălit de intermediari.
Crezi că palatele agențiilor de publicitate au fost ridicate din
creație de publicitate? Te înșeli. 85% din ele sunt bani obținuți
din mită de la trusturile mari de presă, discount-uri enorme (în
general de peste 70%) de la suporturile de publicitate din afara
sistemului mogulilor și rebate-uri cu ghiotura.
Trezește-te măi Orange! Trezește-te măi clientule de publicitate!
Trezește-te și tu micule ziar de provincie și nu mai publica tot felul
de comunicate de presă fără bani! Orice comunicat de presă care conține
un nume de societate comercială, un nume de brand, un nume de instituție
de stat... este publicitate. Folosește nevoia lor de audiență pentru
a-ți imbunătății situația financiară. Mai ales atunci când nu este vorba
despre publicitate publică (cea de informare), ci de publicitate de
persuadare (cea parșivă care îți dă umbrelă
când e soare și ți-o ia când plouă, care îți vindecă o tuse și îți
creează boli de ficat, cea care te face cinci minute fericit după care
suferi o viață, cea cu litere de-o șchioapă pentru avantaje și litere
minuscule pentru catastrofe...). Hai să ne trezim cu toții și să câștige
toți, nu numai paraziții. Clienții și suporturile de publicitate în
special și nu intermediarii de publicitate. Ultimii pot fi chiar
eliminați.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu