duminică, 3 august 2014

Măi Orange, măi băiatule.

   Ți-ai risipit fondurile de publicitate doar pe presa centrală (în special televiziune) și acum vii și cerșești puțină notorietate prin presa locală. Ai înființat un "pr" pe care îl plăteşti cum îl plăteşti şi vii şi te rogi în stânga şi în dreapta prin țară că nu ai primit pentru cât ai investit. Ai construit palate agențiilor de publicitate (niște intermediari pe care îi compar cu acei samsari din piețele publice care nu te lasă să îți cumperi legumele și fructele direct de la producător) și ai rănit cotidienele județene care ți-ar fi adus un surplus de notorietate pe bani mult mai puțini. Noi am suferit, acum suferă și tu dacă te-ai lăsat păcălit.
   Mai bine ți-ai forma propriul departament de publicitate care să se ocupe de vânzarea de publicitate (nu și de creație, adevărata menire a agențiilor de publicitate) și să nu te mai lași păcălit de intermediari. Crezi că palatele agențiilor de publicitate au fost ridicate din creație de publicitate? Te înșeli. 85% din ele sunt bani obținuți  din mită de la trusturile mari de presă, discount-uri enorme (în general de peste 70%) de la suporturile de publicitate din afara sistemului mogulilor și rebate-uri cu ghiotura.
   Trezește-te măi Orange! Trezește-te măi clientule de publicitate! Trezește-te și tu micule ziar de provincie și nu mai publica tot felul de comunicate de presă fără bani! Orice comunicat de presă care conține un nume de societate comercială, un nume de brand, un nume de instituție de stat... este publicitate. Folosește nevoia lor de audiență pentru a-ți imbunătății situația financiară. Mai ales atunci când nu este vorba despre publicitate publică (cea de informare), ci de publicitate de persuadare (cea parșivă care îți dă umbrelă când e soare și ți-o ia când plouă, care îți vindecă o tuse și îți creează boli de ficat, cea care te face cinci minute fericit după care suferi o viață, cea cu litere de-o șchioapă pentru avantaje și litere minuscule pentru catastrofe...). Hai să ne trezim cu toții și să câștige toți, nu numai paraziții. Clienții și suporturile de publicitate în special și nu intermediarii de publicitate. Ultimii pot fi chiar eliminați.

Niciun comentariu: