joi, 1 august 2019

Elucubrații

   Primul eșalon al fotbalului nostru începe să arate mai așezat, mai urban. În urmă cu câțiva ani scriam despre pericolul ruralizării fotbalului românesc. Pericolul s-a materializat într-un lung șir de ani în care echipe fără susținători precum Brănești, Chiajna, Năvodari, Corona, Voluntari, ASA, Călărași, Urziceni, Mioveni, Otopeni sau Curtea de Argeș (Doamne, 11 echipe!) au regresat fotbalul românesc până în mocirla urnelor a treia și chiar a patra la tragerile la sorți pentru diverse competiții naționale, atât la nivel de echipe de club, cât și la nivel de reprezentative. Am inclus în această listă Corona și ASA chiar dacă acestea reprezentau orașe mari (Brașov și Tg. Mureș) pentru că nu aveau susținători. Fotbalul, de fapt sportul în general, fără spectatori e inutil. Nu am inclus în această listă Viitorul dintr-un motiv lesne de înțeles așa că nu-l mai explic.
   Nici anul acesta n-am scăpat de Voluntari și ne-am procopsit cu Clinceniul, dar să nu uităm că nu puteau retrograda patru echipe, iar Petrolul și „U” și-au tras singure gloanțe în talpă până n-au mai simțit gazonul. Nu-i nimic. Pentru că tot am dat titlul acestui articol „Elucubrații” lăsați-mă să delirez un pic: anul acesta pică cele două și sper că nu Dinamo și intră la pachet, Rapid, Petrolul și „U”. Dacă Rapidulețul meu nu va reuși din prima, sigur va promova din a doua încercare, dar sunt acolo UTA, Farul, Poli, FC Argeș, Pandurii... echipe care numai pronunțându-le numele mi se furnică pielea (Domide, Sorin Avram, Dembrovschi, Dobrin, Pițurcă... îi mai țineți minte?).
   Ca derbi al etapei a patra vă propun jocul de sâmbătă după-amiază (15,30) de la Botoșani unde noua trupă a lui Croitoru, care a dat dovadă de mai multă omogenitate decât am crezut, își încrucișează crampoanele cu mai puțin busculata echipă a lui E. Iordănescu (el fiind de altfel noutatea, dar dom' Profesor e sus, în tribună, și vede). Sper să nu-i doboare căldura.
   Al doilea joc pe care vi-l propun este cel de duminică seara (21) de la Sf. Gheorghe în care acest antrenor român, Laszlo CSaba (cică-i neamț azi) perindat prin Scoția (foarte mulți ani) și Ungaria se va saluta la început de meci (sperăm și după) cu Gică Hagi. Vom vedea desigur o partidă tacticizată dar deschisă. Nu va fi vorba de acel catenaccio al lui Helenio Herrera, dar nici harababura latifundiarului (era să scriu B. Andone).
   Cred că la Târgoviște și Sibiu oaspeții (CFR și Craiova) vor fi printre cele 4-5 formații care vor câștiga în deplasare. Alexa (Astra) poate profita de zăpăceala de la FacețiCeSpuneB și ar mai putea aduna puncte albe pentru zile negre. Mari favorite sunt Poli Iași (la Voluntari) și Dinamo, chiar dacă cei din Ștefan cel Mare sunt vecini de clasament cu ruralii dintre Ciorogârla și Sabar.
   După cum vedeți nu prea am încredere în echipa care luptă pe două fronturi (național și internațional) și nu are lot și antrenor adecvați.
  

Niciun comentariu: