vineri, 26 august 2011

Trei din cinci

S-a jucat. Fără să ştiu care vor fi cele trei (doar Rapidul avea şanse de peste 80%) din urnele pentru grupe, m-am gândit, după disputarea meciurilor tur, că trei vor fi echipele pentru care vom strânge pumnii în această toamnă. Tot normal ar fi ca una dintre ele (aici includ şi Oţelul de această dată) să joace şi la anul (adică impropriu spus, la primăvară) în competiţie.
Pentru că spaţiul nu-mi permite (spaţiul din Informaţia Zilei) voi fi lapidar cu patru din cele cinci echipe care au jucat aseară. Rapidul, conform temerilor mele, nu şi-a respectat mersul normal, dar s-a calificat; Steaua le-a dat peste nas infatuaţilor şi a demonstrat că suntem peste fotbalul de din sud de Dunăre; spuneam unui prieten că Vasluiul are mai puţine şanse decât Dinamo... m-am înşelat; medieşenii şi-au dorit atât de mult încât, spre final, s-au temut de reuşită. Să mai specificăm că am terminat aceste play-off-uri cu doar 0,83 puncte în contul României (o,5 în tur şi doar 0,33 în retur), adică patru victorii (4p) şi două meciuri egale (1p) şi totul împărţit la şase.
Dinamo este o echipă blestemată. Blestemată nu din exterior ci din interior. Câinii aceea de pe emblema lor le dă un aer domestic. Adică joacă doar acasă, în campionatul intern. Nu vreau să fiu rău, dar toţi arbitri aceia care greşesc în ţară în favoarea lor, nu fac decât să creeze o mentaliatate proastă în mintea jucătorilor. Torje este cel mai bun exemplu în acest sens. Toate acele simulări, auturi nemeritate, poziţii de ofsaid (ne)sancţionate... le induce jucătorilor faptul că ei merită aşa ceva pentru simplul fapt că joacă la Dinamo. De aici până la o stare de suficienţă nu este departe. De aceea Borcea va mai suferi până să audă imnul Ligii Campionilor în Groapă.
Să ne întoarcem la ale noastre. Scăpată de grijile europene Dinamo dă nas în nas în derbiul etapei cu ditamai campioana, Oţelul, căreia îi va fi greu să uite că în toamna aceasta va asculta pentru prima oară în mod oficial imnul Ligii Campionilor (14 septembrie, stadionul St. Jakob-Park din Bâle) şi vor juca pe Old Trafford (2 noiembrie, Manchester). Nu este exclus ca Dinamo să adune maximum de puncte după cinci etape (cam ce-şi dorea Paszkany la Cluj) şi să păstreze poarta intactă.
Meciuri foarte interesante pentru partea superioară a clasamentului sunt şi cele de la Ploieşti (Astra - "U") şi Piatra Neamţ (Ceahlăul - Rapid). Scăpată de Petrolul în ultima secundă, studenţimea clujeană vrea să-şi menţină locul de onoare de pe podiumul campionatului în faţa concetăţenilor şi rivalilor acestora. Rapidul doreşte să încheie perioada jocurilor cu nou promovate cu încă o victorie, după care, la întoarcerea pe Giuleşti în meciul cu Braşovul, să pregătească cu minuţiozitate întâlnirea din Groapă cu Dinamo şi arbitri (probabil 18 septembrie, după primul joc în Europa League).
Sibiu - Tg. Jiu, Steaua - Tg. Mureş şi Braşov - Vaslui sunt jocuri interesante, care pot influenţa podiumul campionatului după cinci etape.
CFR - Sportul l-aş fi putut include printre meciurile din paragraful precedent, dar o mică răutate ce o am pe suflet m-a îmbrâncit să nu o fac. Poate doar pentru că umblă un zvon de pe la mafia pariurilor că va fi 1 pauză, 2 final. Sper să nu am dreptate.
Ca meciuri lejere, cu victorii normale ale oaspeţilor, le includ pe cele de la Mioveni (oaspeţi Petrolul) şi Chiajna (oaspeţi Gaz Metan).

Un comentariu:

Unknown spunea...

Dupa cum am scris si pe blogul meu va inselati in privinta calculelor. Citez de pe blogul meu: "Pardon, domnu Gruita, va inselati amarnic! In acest moment avem 13 puncte adunate astfel: Gaz Metan V2-E2-I2, adica 3 p, Steaua V1-E1 adica 1.5p, Rapid asemenea cu Steaua 1.5p, Dinamo V1-E1-I2 deci 1.5p, FC Vaslui asemenea Dinamo deci 1.5p. Total 9 puncte + 4 p bonus de la UEFA pt Otelul calificare in grupele CL = 13:6 = 2.166
Eu m-am documentat, mai intrebati si pe la altii, veti vedea ca am dreptate!"
Sanatate, domnu!