sâmbătă, 7 septembrie 2019

Pancu, Manole și abia apoi arbitrul

   Pe Pancu aș vrea să-l îmbărbătez, pe Manole să-l desființez, iar pe omul al cărui nume nu vreau să-l pronunț (nici să-l mai aud) îl las în plata Domnului.
   Pancu nu se pricepe la apărători. Nu e un capăt de țară. Poate fi ajutat dacă orgoliul îi permite să-și dea seama de acest fapt. Îndemnul meu este să meargă mai departe pe planul conceput. Mi se pare un plan realist cu șanse de reușită. Detractorii există și vor exista. Să nu facă prostia să-i ignore. Ar trebui să-i înțeleagă și să ia partea benefică din criticile lor. Mi-a plăcut cum imediat după meci a încercat să-l îmbărbăteze pe Manole. Sunt de acord. Să-l îmbărbăteze și să-l îndepărteze. Cartonașul galben luat de Lazăr l-a determinat pe Pancone să-l schimbe la pauză. Cred, totuși, că Lazăr este prea important pentru Rapid la ora actuală. Mi-aduce aminte de Mișa Klein, chiar dacă n-a fost rapidist. Sau de Dinu. De Dinu rapidistul anilor 60-70. Din greșeli învățăm. Noi să iubim rapidul el să antreneze.
   Despre Manole nu prea am ce să spun. Nu avea valoare de Rapid nici în Liga a treia. Acum cu atât mai puțin. Chiar dacă Pancu se pare că îl are la inimă ar trebui să renunțe la el. Pentru el au plecat mulți fundași centrali. Unii mult mai buni decât el. E o investiție ratată, dar nu-i nimic. Se mai întâmplă. Mergem mai departe, zic eu, fără el. Cine nu mă crede să revadă toate jocurile din această vară și să-l urmărească doar pe Manole. Și pe mine în urmă cu aproape 50 de ani, după trei ani de juniorat, m-au lămurit că nu am valoare de Rapid. Tot rapidist am rămas.
   În ceea ce privește arbitrajul nu sunt prea multe de spus. Rapidul a fost dezavantajată aproape în toate partidele din acest tur. Îl admir pe Pancu pentru poziția lui față de arbitri și arbitraje. Îmi permit să nu fac același lucru și cu experiența mea de 21 de ani de arbitraj să comentez. În afară de arbitrajul la comandă (nu știu dacă de sus, dar de pe banca oaspeților sigur) i-aș mai imputa orgoliul. Pentru arbitrajul la comandă am ca dovadă faza în care s-a dat golul doi al târgjienilor, când, la o fază înghesuită de joc în apropierea băncii de rezerve a oaspeților, acestia au explodat, iar arbitrul a fluierat. Nu numai că a fluierat dar i-a mai dat și galben lui Sefer. Reluările au demonstrat că n-a fost nimic. A ieșit gol. În altă ordine de idei faultul din suprafața de pedeapsă a fost mutat în afara acesteia în mod intenționat, arbitrul fiind foarte bine plasat.
   Deci vinovații pentru acest eșec sunt în ordine: Pancu (introducerea lui Labeau în locul lui Lazăr, titularizarea și menținerea lui Manole...), Manole (lipsă de valoare, lipsă de atașament față de echipă, nu se cere „afară”...) și omu' negru.

Niciun comentariu: