joi, 10 decembrie 2020

Platina

    Platina bate aurul, așa că și „Partida latină” bate „Alianța pentru Unirea Românilor”. Bine dar aurul ni l-au luat rușii și platină nu avem!? Complicate sunt căile metalelor prețioase. Prima oară când am fost la Roșia Montană mă invitaseră canadienii. Am primit două zile o educație panamericană despre prezentul și viitorul industriei extractive a metalelor prețioase de pe glob. Apoi mi-au dat un costum din acelea de la aselenizare (cred că erau bune și acum în pandemie) și m-au coborât în minele romane. După vreo 40 de minute de colindat pe diverse paliere din inima Apusenilor am aflat de ce toate drumurile duc la Roma. M-au readus la lumina soarelui și mi-au studiat cătătura să vadă ce-am priceput.

   A doua oară, la câteva luni distanță, m-au invitat la Roșia Montană ai noștri. După trei zile de educație istorică am coborât iar în mină. În teniși, pantaloni scurți și tricou. De data asta am mers doar printr-un culoar lung de peste 100 de metri, tot în măruntaiele Apusenilor, pe pereții căruia se vedeau urmele de țiuri, crisne și crampe lăsate de moții noștri în timp ce murmurau „Munții noștri aur poartă / Noi cerșim din poartă-n poartă!”.

   Nici urmă de vreo pepită. Uite așa am ajuns la concluzia că AUR-ul e o minciună. O himeră bună de ademenit mireanul și clericul deopotrivă. Da' să trecem la ale noastre. Să revenim la suprafață. La gazon și/sau zăpadă pe alocuri. La mingile noastre ce ar putea fii nu numai rotunde ci și portocalii. Derby! Ăsta merită scris cu y că tot îmi spune cineva că nu ambele echipe sunt românești. Sărbătoarea va fi în Gruia, combatanții sunt cei ce Fac Ce Spune Becali și cei Ce Fură în România. Bineînțeles că fură are infinitivul a fi (sâc!). Dacă s-ar băga Becali numai o țâră la echipă precis c-or pierde.

   Un alt meci important pentru partea superioară a clasamentului este la Arad unde textiliștii se întâlnesc cu oltenii cu facultă. N-or fi goluri prea multe dar sper într-un rezultat pozitiv pentru „ai noștri”. Multe goluri or fi probabil la Mediaș, unde sâmbătă, la chindie, două echipe, Gaz Metan și Sepsi, fără ani și fără griji, ar putea da drumul la fotbal. Aș pleda pentru megieșii comunei Bazna, că tot e considerată localitatea din centrul României.

   Sâmbătă, după chindie, joacă Chindia. În calitate de gazde. Cu Viitorul lui Rednic. Nu le-o fi ușor nici unora, nici altora. Știe cineva cine este Marin Anastasovici? Vă spun eu. Este stadionul din Giurgiu pe care se joacă. Înainte de chindie, la Clinceni, își dau examenul argeșenii. Nu, nu pentru șofat. Carnetele le obțin ei în altă parte. Aici vin la Academica.

   Tot la Mediaș, pe terenul frământat în ajun de localnici, sibienii de la Hermannstadt i-a invitat pe volintirii din Voluntari la o horă. Sau la o bătută? Îngrijoratele etapei sunt Astra și Poli care au drum lung și bani puțini. Nu-i bai că nici gazdele din Botoșani, respectiv din Ștefan cel Mare n-o duc bine cu mălaiul. La unii n-a crescut păpușoiul, iar la ceilalți maiz-ul s-a dat pe peseta în loc de Euro.

  

Niciun comentariu: