joi, 13 ianuarie 2022

Baubau 5G

    Mecanismul pentru interconectarea Europei (MIE - Digital) ar putea reprezenta un adevărat balaur pentru jumătate dintre români. Jumătatea aia, no-vax. Pentru cei în cunoștință de cauză, acest mecanism este o oportunitate de a obține bani (Euro) în vederea sprijinirii infrastructurilor de conectivitate digitală. Nu sunt puțini bani. 258 de milioane de Euro pentru întreaga Europă. Câte firme din România vor studia cererile de propuneri lansate miercuri, 12 ianuarie, a.c., de către Comisia Europeană? Câte firme din Satu Mare se vor conecta la rețelele 5G pentru principalele rute de transport și furnizori de servicii esențiale?

    Grele întrebări. Mă bag și eu în seamă. Păi... cum!? 5G-ul ăla nu-i același din cipul implementat nouă prin vaccin? Ptiu drace! Să mă descânte careva... Cred că m-am născut gata vaccinat. Când mi-am dat seama că exist aveam un fel de steluță pe braț, sub umărul stâng. Precis că ceva extratereștri mi-au introdus un 5G, că pe vremea aia, noi pământenii, n-aveam așa ceva. Feriți-vă că pășesc!

   De curând am aflat că sunt ramolit. Și nu-i de la Alzheimer. Cică viteza de a reproduce este mai „waw” decât viteza de a produce. Mai „waw” o fi, da' io tot cred că a gândi este esențial pentru omenire. E mai necesar.

   Să revenim la acțiunile de implementare și/sau modernizare a rețelelor magistrale pe baza tehnologiilor avansate. Pentru început ar trebui să știm cum se accesează cererile de propuneri. Pentru primul pas „Găsește o cerere de propuneri potrivită” am găsit câteva sfaturi:  

   1. Comisia Europeană și organismele sale de finanțare descrie cereri de propuneri pe portalul de finanțare și licitații. Puteți începe căutarea de pe pagina principală introducând diferite cuvinte cheie care vă caracterizează cel mai bine domeniul de interes și apoi să rafinați rezultatele cu ajutorul altor filtre. Puteți începe căutarea selectând unul dintre programele de finanțare UE enumerate pe pagina principală, apoi navigați prin linkurile rapide către cererile de propuneri ale unui anumit program. Apelurile sunt împărțite pe subiecte, implementate prin diferite tipuri de acțiuni. Selectați un subiect pentru a citi mai multe despre oportunitatea identificată: documentele legate de subiect, îndrumările și alte instrucțiuni sunt disponibile pe o pagină cu subiect. Site-ul oferă o căutare pe cererile de propuneri și licitații ale instituțiilor europene.

   Următorii pași (2 Găsiți parteneri de proiect (opțional); 3. Creați un cont EU Login ;4 Înregistrați o organizație; 5 Trimiteți propunerea dvs. de grant) vă las să-i descoperiți singuri la link-ul https://ec.europa.eu/info/funding-tenders/opportunities/portal/screen/how-to-participate/how-to-participate/1 cu precizarea că sunt necesare cunoștințe de limba engleză.

    Cererile de propuneri din cadrul MIE – Digital sunt deschise în principal entităților, inclusiv întreprinderilor comune, stabilite în statele membre și în țările sau teritoriile de peste mări. Candidații interesați pot afla mai multe despre procesul de depunere a candidaturii, de evaluare și de atribuire în ziua de informare online, 19 ianuarie. Pentru detalii accesați https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/events/info-day-first-connecting-europe-facility-cef-digital-calls. De asemenea se cer noțiuni de limbă engleză.

   Ce mai face „Jo Covid”? Cred că va pleca acasă cu coada-ntre picioare precum Enemy sau Johnny Depp în trecut. Ce-ar fi să intre un străin în România și să spună că nu-i plac sarmalele și pălinca. Nu l-am expulza? Hawke nu e ramolit și mai stă pe gânduri. L-or aduce aborigenii pe cărările Cordilierei Australiene. Cu siguranță. Organizatorii Australian Open l-au pus pentru orice eventualitate pe tabloul principal. Tot pentru orice eventualitate „i-au tras la sorți” un compatriot „no name”. Nu de alta dar măcar un  adversar să aibă. Să nu câștige cumva un Mare Turneu în care toți adversarii săi să se retragă de pe teren în fața majestății sale. Rău a ajuns.

   Mai avem o țâră și reîncepe campionatul nostru băștinaș, prea puțin eterogen. O singură echipă din Moldova și numai patru din Ardeal. Restul sunt dâmbovițene. A, nu! Am greșit. Mai e una din Dobrogea și două din Oltenia. De ne-om vaccina om vedea meciurile chiar de pe stadion. În traducere: dacă n-are cine să mai bolească ne-m mișca mai lesne.

   La Policlinica veche! 


Niciun comentariu: