joi, 19 august 2021

Încearcă-mă

Încearcă-mă de-s verde în a crede,

Încearcă-mă de-s gol sau frivol,

Încearc-mă de-s bou sau nou,

Încearc-mă de-s cântec în pântec.



Încearcă-mă-ncet, concret

De am valoare or îs putoare,

Încearcă-mă dur să jur

De sunt pur sau fur.

 

Încearc-mă-n credință sau putință,

Încearcă-mă-n știință și conștiință,

Încearcă-mă-n suflet de-s pamflet,

Încearcă-mă-n cuget de regret.

           Încearcă, mă! 

 
 

   Să lăsăm lirismul la o parte căci imediat începe etapa a șasea și o uităm neblagoslovită. De departe cel mai interesant meci are loc la Botoșani (duminică de la ora 21,30) unde Rapidul își apără obiectivul: salvarea de la retrogradare. Cred că acest meci va pune mai multe probleme feroviarilor decât cel cu FCSB. Galeria va fi mult subțiată numeric, echipa gazdă mai solidă în acest început de campionat decât la finele celui trecut, lipsa elanului din fața unui adversar de tradiție, poate și faptul că au cea mai lungă deplasare din ultimii șase ani, toți aceștia sunt factori care ar putea influența negativ comportarea oaspeților. Sau...

   O partidă de tradiție se anunță pe malul mării (vineri, de la 21,30) unde Farul primește vizita lui Dinamo. De tradiție doar ca rezonanță pentru că Farul e Viitorul (era să spun Trecutul), iar Dinamo și-a pierdut dinamul. Ca și Rapidul, Dinamo a strâns în aceste prime cinci etape mai multe puncte decât credeau la început de campionat. Dacă nu se întâmplă nimic senzațional la clubul din Ștefan cel Mare nu-i văd prea bine...

   La Pitești (sâmbătă, 21,30) liderul merge rănit, sper că nu și trunchiat, la o confruntare care în mod normal le-ar aduce trei puncte. Dar cum apele reziduale, zoaiele mai exact, curg prin presa așa-zis sportivă, s-ar putea ca nu toți mercenarii să-și dorească punctele. Nu neaparat după rezultat, dar după jocul prestat de oaspeți, ne-am putea da seama cât de amare sunt lăturile.

   La Arad (sâmbătă, 18,30) și Mioveni (luni, 18,30) se dispută două meciuri de X, chiar dacă eu aș vrea ca textiliștii să-i desființeze pe Voluntăreni și juveții lui Mititelu să-i capseze pe argeșeni. La meciul de pe malul stâng al Argeșelului poate că m-ar mângâia și o reușită a lotului cu preponderență românesc (doi străini și doar unul titular în ultima etapă) al gazdelor față de cei opt străini, patru titulari, din echipa oaspeților.

   Probabil că luni de la 21,30, Edi Iordănescu va obține o victorie facilă în fața ardelenilor din Sf. Gheorghe, aceștia din urmă având un început de campionat de-a dreptul prăpăstios. Dacă vor să înceapă o campanie de reabilitare acum ar fi momentul, când ai un adversar puternic. Totuși cred că FCSB se va impune, mai ales pentru că va înscrie un număr superior de goluri decât al covăsnenilor (sâc!).

   Sâmbătă la Craiova (ora 18,30) și vineri undeva în țară (tot 18,30) gazdele sunt favorite pe linie în jocurile Universitatea Craiova - Gaz Metan Mediaș și Chindia Târgoviște - Academia Clinceni. Cred că victoriile gazdelor nu prea au cum să fie contestate. Nici argumentul unui noroc/ghinion chior nu prea stă în picioare. Doar eventuale boroboațe oltenești sau jocuri de culise...

  

Niciun comentariu: