joi, 7 octombrie 2021

LudoVicktOrban

    În cele ce urmează nu veți găsi explicația titlului decât dacă extrageți rădăcina de ordinul 23 dintr-un ordin de guvern. Mi-a plăcut totuși jocul de cuvinte și am trecut la serviciu. În haosul creat de politicienii români, toți fără excepție, îmi permit și eu să vă împui capul cu aberații. Și nu numai politicienii. Ziariști, analiști politici, politologi, preoți, cârciumari, cârciumeseni (scuze pentru licență!), profesori, doctori, docenți... toți se învârt ca un coeficient într-o ecuație. Se învârt în jurul unei obsesii. Obsesia lui Barna.

    Nu prea mă trage inima să continui ideea din paragraful anterior tocmai ca să nu mă adaug și pe mine la lunga listă de personaje. Hai mai bine să revenim în lumea civilizată. Să vorbim despre sport. Acum cu fotbalul m-am tot bâlbâit. Să profităm de faptul că nu avem etapă și să discutăm, cum spuneam, despre sporturile civilizate.

   La tenis am putea spune că săptămâna trecută am avut un week-end cu numeroase prezențe românești și chiar cu trofee. Niculeasca a câștigat turneul WTA de la Nur Sultan (fostul Astana, capitala Kazahstanului) la dublu. Monica a făcut pereche cu masiva și lenta nemțoaică Friedsam, dar până la urmă s-au completat reciproc deși fiecare juca altceva. Buzărneasca a bătut-o pe Bondar (Ungaria) în finala de la Neuburg (Franța). Micky trage tare în ITF-uri să revină în prima sută. În Chalenger-ul masculin de la Sibiu românii nu au apucat semifinalele. A câtigat italianul Travaglia.

   La Sf. Gheorghe s-a desfășurat una din grupele de calificare în Euroliga feminină de baschet (un fel de Liga Campionilor de la fotbal). Formația locală era cât pe ce să se califice în cea mai pretențioasă competiție de baschet  feminin a continentului. În jocul decisiv, după 40 de minute, scorul era egal, dar majoritatea timpului au condus unguroaicele de la Szeksard (nu vă gândiți la prostii...!). Am ratat posibilitatea să închidem meciul în ultimul minut. În prelungiri ne-au desființat.

   La handbal, în Liga Campionilor, chiar dacă scorul a fost strâns (26-27), zimbrii de la Dinamo nu i-au condus decât o singură dată, cu 3-2, pe cei de la Porto. Cu toate astea nu mult a lipsit să câștigăm. În clasament Dinamo, cu două înfrângeri și o victorie, se află pe locul 6. Ultimul care duce în optimile competiției, da' mai e cale de 11 jocuri până atunci. La fete au început calificările pentru Campionatul European. Suntem în grupă cu Insulele Feroe, Danemarca și Austria. Fără Cristina Neagu, cică retrasă, florile noastre au învins scandinavele într-o partidă în care România a înscris 10 goluri în primele cinci minute și 16 goluri în restul timpului.

   La hochei trei echipe românești participă și în campionatul Ungariei. Brașov, Gheorhhieni și Miercurea Ciuc se află pe locurile 1, 3, respectiv 6. Lidera a câștigat și anul trecut sezonul regulat dar în play-off a pierdut finala în fața celor din Miercurea Ciuc. Am văzut meciurile  brașovenilor de săptămâna trecută, trei la număr. Nu-i de mirare că obțin astfel de rezultate. În prima linie sunt trei canadieni și trei români: Polc, Borisenko și Rasulov). Adică trei adoptați. Unul din Cehia și doi din Ucraina. Chestia e că au dreptul să joace și pentru România.

   La rugby anul acesta nici o echipă românească de club nu participă la vreo competiție internațională, iar naționala n-a mai avut jocuri de câteva săptămâni așa că vom spune câteva cuvinte despre campionatul intern. După sezonul regulat s-a remarcat Steaua și a deziluzionat Timișoara. În semifinale vor juca Steaua cu Timișoara având în bucureșteni principalii favoriți și Baia Mare cu Dinamo, o luptă care în urmă nu cu mult timp aș fi spus că este dezechilibrată (în favoarea ardelenilor), dar acum tare mă tem că vom avea un meci pe cinste.

   Nu se poate să nu amintim de performanța fetelor noastre la Campionatele Europene de tenis de masă, fete care au spulberat tot până în finală. Dacă vreți să aflați cum le chemau pe adversarele din finala europenelor lăsați să cadă un pahar de cristal pe treptele umede din casa scării. Cică erau nemțoaice. La băieți ne-am oprit în sferturi unde ne-a învins Suedia.

   În Liga Campionilor la volei băieții de la Arcadia Galați au învins la limită formația cehă Karlovasko. Pentru retur este necesară o mobilizare generală ca să avem ceva șanse. Săptămâna trecută s-a desfășurat și turneul final al Campionatului Mondial al fetelor mai mici de 18 ani. Faptul că România a obținut un loc 6 chiar dacă este o mare surpriză rezultatul nu este întâmplător. Au muncit pentru el cu vârf și îndesat. Despre câteva nume pe care le-am remarcat precis că îmi voi reaminti peste câțiva ani. Nu mulți. Vreo doi-trei.

   Ciao!

  

   

Niciun comentariu: