luni, 24 mai 2021

Uuultima reprizăă!

    Bineînțeles că acest titlu ne duce cu gândul la scrimă. Scrima la care arma se poartă în/pe ambele mâini sub formă de mănuși. Scrima la care alonja nu reprezintă nimic dacă nu este dublată de inteligență și triplată de viteza de execuție. Scrima la care frica are un coeficient mai mare decât la majoritatea altor sporturi. A-ți fi frică nu e o rușine. În schimb, a nu știi să-ți înfrângi frica este un handicap. Dacă nu mă credeți întrebați-l pe Teofilo Stevenson, cubanezul pe care l-am respectat cel mai mult.

    Poate că gândurile plecate din 1972, de la prima ediție a „Centurii de aur” desfășurată la Patinoarul Național, se încețoșează confuz neținându-i minte pe toți acei tineri frumoși ce urcau rând pe rând treptele ringului din fața mea, dar vocea aceea... vocea aceea care anunța după șase minute de luptă uneori crâncenă, alteori stilată... vocea aceea care tuna deasupra noastră m-a pătruns: uuultima reprizăă!

   Dacă tot ne-am adus aminte de o competiție de legendă azi, să-i pomenim atunci și pe Cristea Petroșeneanu, omul cu inițiativa și Gheorghe Guriev, omul cu  parafa. dar vocea... vocea aceea...

   Joi, pe la ora 19,20, se va încheia și ultima repriză a competiției de frunte a fotbalului românesc, ediție 2020-2021. Surprize nu mai pot să apară. Doar ocupantele locurilor 5 și 6 încă nu se cunosc. Derbiul CFR - FCSB de marți, ora 20,30, ar putea cădea în desuet dacă cel cu fundul lat (mi-am permis o licență la latifundiar) așa are chef. Sau n-are chef!

   La Craiova „cearta” strict oltenească dintre 1948 și 1948 este un monument al prostiei. În loc să fie mândri de potența fotbalistică a Băniei ei se omoară. Dacă „Academia din Clinceni” nu profită de situație miercuri de la ora 18,30, ar putea termina pe ultimul loc al grupei campionat, dar cel mai probabil își va păstra locul pentru că nu-i văd pe botșeneni să-i supere pe sfântgheorgheni.

Niciun comentariu: