joi, 14 aprilie 2022

Dialoguri imaginare

 1. La barul unui cazinou din L.A. un bărbat între două vârste și între două scaune soarbe din lichidul de culoarea mahonului. Mâhnit, întoarce capul spre privirea cocoțată pe un alt scaun, privire ce-i sfredelea profilul cu intenția de a se băga în seamă.

Ion: Ce-i omule?

Johnny: Nimic special. Te văd cam amărât...

Ion: Mâțele alea mi-au turnat cam mult și-am lăsat vreo 2-3 la blackjack.

Johnny: Mii?

Ion: Zeci de mii. Mai bine le lăsam... gravide.

Johnny: Ha! Vrei?

Ion: Acum nu. Mă tot gândesc cum să-i pun la loc. Nu erau banii mei. După cum văd te-ai cam burdușit. Ești prea vesel. Care ți-e menirea?

Johnny: De fapt sunt un vânzător. Vând bună dispoziție. Acolo de unde vii cu ce te ocupi?

Ion: Eee... Sunt parlamentar. Sunt aici în interes de serviciu. Nu mă întreba cu ce că nici eu nu știu exact. Ceva cursuri... sau documentare... Habar n-am!

Johnny: Te pricepi la șosele? Alea... autostrăzi?

Ion: Nu. Da' ce-ți veni?

Johnny: Păi... Vroiam să-ți vând un pont. Am un client, mare asfaltator. Ar vrea să se extindă la voi, acolo...

Ion: Ce să-mi vinzi? N-auzi c-am pierdut tot? Mai bine mi-ai mai da un rând.

Johnny: Stai, stai... Îți dau un rând. Chiar și mai multe. Nu trebuie să mă plătești acuma. Îmi dai tu ceva procente așa, pe parcurs...

Ion: Bine, bine, dar eu ce trebuie să fac. Ți-am spus că nu mă pricep la asfalt.

Johnny: Nici nu-i necesar. Pune și tu o vorbă bună acolo unde trebuie... știi tu. Să-mi câștige clientul și ai viitorul asigurat. A! Să nu uit. Fă ceva să putem întârzia lucrările. Știi... pentru câțiva ani avem toate utilajele blocate în Slovenia. Da' venim și la voi. Mă ce oameni și slovenii ăștia...? Nu găsești unul să poți sta de vorbă, așa ca oamenii... la un pahar.

Johnny își bea San Pellegrino-ul și pleacă. Ion privește tulbure la picioarele până-n gât ce pășesc spre el și linge mahonul... Pardon! Linge siliconul... Pardon! Linge ceva.

2. Uff! Ce căldură? Vasile se ridică de pe nisipul fierbinte și intră în Mediterana până la brâu. Gândește, lucru ce nu i se întâmplă prea des: „Ce noapte? Uau! Păcat că nu mai am pițule pentru încă una...” Vine un tuciuriu spre el și intră în vorbă. Dintr-una-ntr-alta află că tuciuriul e un vânzător. De bună dispoziție. Îi comunică și el că stă de vorbă cu cel mai mare mahăr din Guvern.

Dogukan: Ce faci aici?

Vasile: Iaca stau cu aia-n apă?

Dogucan: Vrei să spui în Ayia Napa?

Vasile: Da, aici în Ayia Napa cu aia-n apă. He, he...

Dogukan: Bre! Tu cum privești lumea?

Vasile: Pentru mine contează cum mă privește lumea pe mine. Știi? Am fost în America? Am poze cu urmașul lui Washington. Nu la Casablanca... Pardon! Nu la Casa Albă că acolo n-am avut chef să merg...

Dogukan: Cât mai stai pe aici?

Vasile: Nu prea mult. Știi... am rămas fără motive - zice el și își freacă sugestiv degetul mare de arătător.

Dogucan: Am eu câteva motive. De fapt am un client cu muulte „motive”. Și d-alea, și d-alea... Adică motive pentru tine și motivații pentru el. Ivaneee! Hai putin. Pardon! Hai puțin.

   Vine Ivan cu un Rasputin în stânga și trei pahare în dreapta.

Dogukan: Ce faci cu paharele alea? Dă sticla-ncoa'!

   Dintr-o dușcă-n alta alta, Vasile al nostru a parafat înțelegerea.

Vasile: Vom face totul să blocăm produ-du-cătorii și ceilalți investi-ti-tori români în energia autoh-oh-tonă. Oh!

   Promite câ în scurt timp importul de energie dinspre nord va avea câmp fertil primprejurul Carpaților. Și uite așa Vasile al nostru a mai stat câteva luni prin Ayia Napa și alte plaje celebre ale lumii. Așa, din când ân când, mai trecea, șchiopătând, și pe la Palatul Victoria visând spre Cotroceni.


   Ne-am luat cu dialogurile și am uitat de chestii mai importante. Cum ar fi campionatul nostru oblăduit de noua conducere a FRF. Pardon! Vechea conducere a FRF. Naiba mai știe!

   Avem derbi. Derbiul derbiurilor. Locul întâi cu locul doi. CFR cu FCSB. Aici în Gruia, duminică de la ora 20,30. Are FCSB-ul iarba fiarelor ferate? Pentru un campionat mai atractiv ar trebui să o aibă. Pentru noi, ardelenii, ar fi mai bună o lucernă mătăsoasă.

   Cred totuși că cel mai spectaculos joc al etapei va fi la Constanța. Ambele echipe, Farul și Univ. Craiova vin după rezultate bune și jocuri excelente. Chiar vă recomand ca sâmbătă de la ora 20,30 să nu vă faceți alt program. Este și o modalitate de a face economii. La energie (sâc!)

   Jocul de la Voluntari este opusul celui de pe malul mării. La ultimul meci al Voluntariului chiar am avut impresia că s-a reîntors Cooperativa. Dacă nu mă credeți revedeți meciul cu ochii minții. Nu golurile, ci ce se-ntâmplă între goluri. Îl găsiți voi pe internet. Jocul Voluntari - Argeș se va desfășura sâmbătă de la ora 17,30.

   În partea a doua a clasamentului jocul Sepsi - UTA, derbiul ardelean de sâmbătă, de la ora 15, este cel mai interesant. Cine nu obține victoria își cam ia adio de la locul 7. Nu-i bai. Și optul are cam aceeași valoare. Doar nouăle le frânge aripile.

   La Botoșani se întâlnesc două galerii amărâte. Amărâte rău. Jocurile cu Mediaș și Clinceni nu se pun. Vineri de la ora 17,30 gazdele dau jambieră în jambieră cu nomazii de la Chindia. Ambele țintesc victoria pentru țeluri diferite.

   Normal ar fi ca pe Rapid - Giulești să fie liniște și pace. Dar mai știi? Medieșenii și-au mai legat jocul, iar vișinii ar putea fi cu nasul pe sus. Tinerețea le-ar putea juca feste luni de la ora 20,30. „Doamne feri și apără!” cum a zis regretatul filolog, etnolog și folclorist maramureșean Dumitru Pop din Băsești într-una din capodoperele sale în versuri. A nu se confunda cu predecesorul și tizul său, Gh. Pop de Băsești.

   Jocul de la Mioveni, Mioveni - Dinamo, vineri de la ora 20,30, poate da certitudinea locului 14 dacă bucureștenii nu obțin toate cele trei puncte. Asta ar duce fără dubii la un joc greu în baraj pentru feciorii din Ștefan cel Mare, indiferent dacă îi va avea adversari pe ardelenii din Sibiu sau pe cei din Cluj. Locul 13 (în acest caz Mioveniul sau Chindia) ar avea o sarcină mai ușoară în fața regățenilor din Chiajna sau Slobozia.

   Duminică de la ora 15, la Craiova, un joc fără istoric între juveții pașoptiști și „academicienii” din Clinceni.

   Imaginare, dar plauzibile. La dialoguri mă refer.

   

  


Niciun comentariu: