luni, 17 noiembrie 2008

Craciunescu.

Pentru cei care au vazut ieri meciul de la Iasi sper ca le este clar ca l-am vazut pentru ultima oara pe Craciunescu arbitrand. Teodor, fara sprijinul tatalui sau nu s-ar fi facut arbitru in primul rand. Daca totusi l-ar fi impins Michiduta catre terenul de fotbal s-ar fi marginalizat, adica ar fi stat pe margine cu un fanion in mana. Daca totusi s-ar fi pomenit fluierand (a paguba, zic eu) n-ar fi ajuns niciodata mai sus de limitele judetului care l-a produs. Motivul nu este cu siguranta interesul, ci pur si simplu nonvaloarea.
N-as vrea sa fiu in pielea tatalui sau. De altfel Ion si-a retras de mult sprijinul moral pentru fiul sau, dar acesta n-a inteles si vad ca va iesi pe usa din dos. Caracterul de om mic al lui Teodor, caracter coclit la umbra de stejar si nedospit pe aleea timpului, il face sa nu inteleaga faptul ca poarta un nume pe care nu-l poate egala in acelasi domeniu. Nici macar la nivelul jambierelor nu i s-a ridicat, prin prisma valori vorbesc. Daca ar fi incercat ca dirijor sau profesor (meserii care nu au fluier, dar au bagheta sau catalog) poate ar fi reusit mai mult. Poate n-ar fi reusit. In orice caz nu ar fi intinat numele tatalui sau. Are doar piele de arbitu, nu si stofa.
Evenimentele care mi-au deturnat gandurile de la cele lumesti (citeste sportive) ma macina in continuare, dar asta nu inseamna sa va privez de parerile despre evenimentele sportive de la sfarsitul saptamanii trecute.
In liga intai a tuturor sporturilor din Romania prevazusem victoria ialomitenilor pe Stefan cel Mare, mai ales dupa ce, inainte de meci, toti vuiau pe toate posturile si prin toate ziarele ca cele doua egaluri de la Craiova si din Ghencea vin ca doua manusi pentru Dinamo. Nu zic ca nu a profitat si Dinamo de ele, dar parca mult mai bine s-au mulat pe degetele agile ale provincialilor. Nici acum nu-mi trece ciuda pe Dan Petrescu si Meme Stoica pentru ca nu au ales un oras puternic pentru a dezvolta o asemenea echipa. Si acuma zic ca Urziceniul e prea mic pentru a dezvolta un club cu personalitate in Europa. Lipsesc spectatorii. Ce sport este acele fara spectatori.
Djokovic l-a invatat un pic de tenis pe Davidenco in finala Mastersului de la Shanghai, chiar daca in semifinale i-au tremurat serios muschii (nu ai fetei) in fata francezului Simon, dar asa cum i-a spus la final, va veni si randul lui. Poate la anul in finala. Ce ziceti? Tot cu sarbul.
As vrea sa va cunosc parerea. Colegul meu, Vasile Andreica, popularizeaza in blogul sau un sport nu prea cunoscut pe meleagurile noastre. E vorba de oina americana. Il citesc si-mi place si cum scrie. Poate, daca doriti il rugam sa se extinda si asupra celorlalte capete de afis ale sportului american: fotbal american, baschet, hochei sau indicar.
Nici victoria din Bahrain a australianului Neil Robertson nu o trec cu vederea, chiar daca astazi Higgins spunea ca mondialul de snooker de anul acesta este unul patetic.
S-au desfasurat si primele probe de slalom special in "Circul alb". La Levi, in Finlanda, fetele au avut-o ca prima laureata a probei pe americanca Lindsey Vonn, incadrata pe podium de suedeza Maria Pietilae-Holmner si nemtoaica Maria Resch. De remarcat ca prima austriaca s-a clasat pe locul patru (Nicole Hosp), iar favoritele mele, Denise Karbon (Italia) si Sandrine Aubert, n-au reusit sa termine ambele manse, frantuzoaica nici pe prima macar. Va mai reveni vreodata Janica Kostelic pe partii? La baieti, favoritii mei Bode Miller (SUA) si Jean Baptiste Lagrange (Franta) s-au clasat pe primele doua locuri, dar in ordine inversa. Mi-ar fi printre simpatizati si ocupantul locului trei, Mario Matt, daca n-ar fi austriac. Nu stiu de ce nu-mi plac austriecii in sporturile de iarna si nemtii in cele de vara. De remarcat ca nici un italian nu a primit puncte in aceasta cursa, cei mai aproape fiind Giorgio Rocca (un alt favorit de-al meu) si Manfred Moelgg care nu au reusit sa duca schiurile la finis in mansa a doua.

4 comentarii:

Vasile Andreica spunea...

Multam de promovare, dar baseball-ul nu are vreo alta legatura cu oina decat ca se joaca cu mingi si bate. Conceptul jocului e altul. Baseball-ul se trage din cricket si "rounders", un joc similar practicat in Anglia.

Gruita spunea...

Sper ca ai simtul umorului...

Vasile Andreica spunea...

de regula stii bine ca-l am, dar am auzit atatia "destepti" (mai ales nationalisti) spunand ca baseball-ul s-ar trage direct din oina incat o formulare gen "oina americana" mi-e greu s-o mai categorisesc umor si imi pare mai degraba ignoranta.
Plus azi nu m-am simtit prea bine, recunosc si asta :)

Gruita spunea...

Nu e cazul. Atunci, foarte bine pentru precizare ca sa nu fiu judecat gresit.