sâmbătă, 15 noiembrie 2008

Cupa Romaniei si Emilian Onciu

Surpriza optimilor Cupei Romaniei a fost lipsa in cvasitotalitate a surprizelor. Cred ca este pentru prima oara dupa multi ani cand in sferturi nu mai avem nici o echipa din esaloanele inferioare. Da. M-am lamurit. Am intrat un pic in arhiva si am descoperit ca au trecut... hat... 24 de luni. Nu stiu de ce am avut impresia ca au trecut mult mai multe. Asta e. Calatoria mea in trecut nu a fost lipsita de foloase. Am retrait momente interesante. Unele din viata bunicilor mei. Adica:



  1. Prima editie: 1933-34 Ripensia Timisoara - Universitatea Cluj 3-2

  2. Topul invingatoarelor: 1. Steaua 20; 2. Rapid 13; 3. Dinamo 12.

  3. Cea mai lunga finala: 1939-40: Rapid Bucuresti - Venus Bucuresti 2-2; 4-4; 2-2; 2-1

  4. Cele mai multe trofee consecutive: Rapid Bucuresti 6 (finalele din 1937 - 42)

  5. Cea mai mare diferenta de goluri inscrise in finala: Rapid - Universitatea Sibiu 7-1 (1942), Steaua - Foresta Falticeni (1967) si Universitatea Craiova - Politehnica Timisoara (1981)

  6. Cele mai multe goluri inscrise de o echipa in finala: Rapid, 7 in 1942.

  7. Cele mai multe goluri inscrise intr-o finala: 11, CFR (Rapid) Bucuresti - Ripensia Timisoara 6 -5 (5-5 dupa 90 de minute). Dupa 90 de minute a mai fost un 6-4 intre Dinamo si Steaua in 1990 ca sa-si ceara scuze dupa panarama de cu un an inainte, cand finala nu s-a incheiat pe teren, ci in cabinete.
  8. O finala fara nici o echipa din primul esalon: Chimia Ramnicu Valcea (div. B) - Constructorul Galati (div. C) 1-1 si 3-0 dupa rejucare.

Gata cu amintirile. Sa remarcam finala ruso-sarbeasca... Din pacate am aflat o veste proasta si nu mai pot scrie... Emilian Onciu si-a priponit calul de papadia eternitatii

Niciun comentariu: