joi, 1 martie 2012

Pop, asul din deal

Născută în preajma frumoasei păduri Crăiasca, unde se mai întâlnesc conifere ce-şi pierd podoaba iarna (larice), se află de şase ani un minunat cuibuşor în calea drumeţului. Dacă la început, Vasile Pop s-a gândit cu teamă la mica lui afacere, iată că timpul, pasiunea şi chiverniseala i-au făcut pe cei de la Autoritatea Naţională pentru Turism să gratuleze pensiunea cu trei margarete. Aşezate pe dreapta, înainte de a intra în Ocna Şugatag când vii dinspre Sighet, cele trei margarete nu-ţi pot povesti singure despre grija cu care gospodarul se interesează de binele fiecărui pelerin ce-i trece pragul indiferent de a intrat pentru un ceai la vreme rea sau pentru mas. Că va sta una, două sau şapte nopţi, la plecare turistului nu poate să nu-i trecă prin cap că la venire a intrat la Popasul din Deal, iar acum, la plecare se trezeşte despărţindu-se de Pop, asul din deal.
Servicii puse la dispoziţia clienţilor: 30 de locuri de cazare (două apartamente, zece camere duble, două camere în regim de single), sală bar şi salon pentru servirea mesei (60 de persoane), terasă, bucătărie tradiţională, sală şedinţă, cablu TV, internet wirelles, parcare pentru 20 de autoturisme, tratament balnear, fitoterapie, reflexoterapie, masaj terapeutic, presopunctură, excursii la cerere cu microbus, transport şi catering la pârtiile de schii de la Cavnic, teren de tenis, plimbări cu bicicletele sau săniile în funcţie de timp şi nu în ultimul rând barbeque.
Staţiunea Ocna Şugatag este situată la o altitudine de 490 de metri având ca factori naturali de cură ape minerale clorurosodice concentrate (cele mai concentrate de pe teritoriul României) şi un bioclimat sedativ de crutare ceea ce este indicat pentru afecţiunile reumatismale degenerative (spondiloze cervicale, dorsale şi/sau lombare, artroze şi poliartroze), pentru afecţiunile reumatismale abarticulare (tendinoze, tendomioze, tendoperiostoze sau afecţiuni post traumatice), pentru afecţiuni neurologice periferice sau pentru afecţiuni ginecologice.
Complementar tratamentului din staţiune, centrul terapeutic Tibuleac Plant oferă la cabinetul propriu sau la pensiune tratamente de medicină alternativă. Specialitatea casei fiind un masaj cu o cremă multiplant, producţie proprie, realizată din 36 de plante.
Ce pot eu să vă spun din experienţă proprie este că la această oră nu v-aş putea scrie aceste rânduri dacă nu ar fi fost această staţiune. În urma unui accident de maşină medicii nu i-au mai dat şanse mâinii mele drepte de a mai fi utilă. După un efort comun al cadrelor medicale de la Spitalul Judeţean Braşov şi al propietăţilor acestei staţiuni iată că mai pot face public ceea ce merită ştiut.
Tot în acea perioadă de retragere în aceste ţinuturi am descoperit cea mai frumoasă mănăstire din ţară văzută de mine (credeţi-mă, am văzut peste o sută asemenea locaşuri), Bârsana, am râs la mormintele şugubeţilor din Săpânţa, am transpirat pe cărările ce duc la Creasta Cocoşului, m-am aruncat cu gândul în hăul de sub stânca lui Pintea, am privit costumele de schi ce şerpuiau pe pârtiile de la Cavnic, mi-am încleştat mâinile pe grilajul de la Memorialul sighetean şi mi-am odihnit privirea şi gândurile în Muzeul Satului din acelaşi Sighet bucolic. Ba chiar mi-am făcut un drum şi până la Borşa, în drum poposind pe la Moisei la o întâlnire cu Vida Geza.

Niciun comentariu: