duminică, 8 octombrie 2023

Poveste din spatele blocului

     V-am obișnuit ca pe acest colț de pagină să luăm în stambă (să le arătăm cusururile) vedetele de mai mare sau mai mică importanță. Să le dăm în vileag năravurile. Alteori am adus în atenția dumneavoastră anomalii sau aspecte negative din viața de zi cu zi a sătmăreanului. Astăzi vă propunem să scoatem în evidență o altă curiozitate. De data asta pozitivă. Un alt sens al blamatului „se poate și așa!”.



    De obicei în spatele blocurilor, la adăpost de privirile trecătorilor, se petrec lucruri la limita legalității sau dincolo de ea. Există totuși un bloc, într-un cartier din sudul capitalei noastre de județ (Carpați I), în spatele căruia, la fel de ascuns de privirile marei mase de spectatori ai cotidianului diurn, se află un adevărat sătuleț al copiilor, o natură vie rurală din care nu lipsesc fântâna, moara, gârla cu podeț, grădina cu flori, cea cu ciupercuțe, căsuțele păsărelelor, cotețul lui Grivei.... Din foto doar Jimmy, cățelușul meu, este un intrus. Restul aparține imaginației și creației unui pensionar care de-a lungul întregii sale vieți nu a avut o asfel de activitate. S-ar putea spune că pasiunea l-a ajuns din urmă.



    Din scurtul dialog pe care l-am avut cu Ștefan Ferenczi, autorul acestui paradis desprins din frații Grimm, nu am putut afla mai multe despre el.



   G. Ruia

    

Niciun comentariu: