luni, 12 mai 2008

3. Catania - Milazzo 221 km.

Cea de-a treia etapa se desfasoara tot in Sicilia. Am fost solicitat sa dau si clasamentele, asa ca la sfarsitul fiecarei zile voi scrie si primele trei locuri la fiecare proba premiata, atat in etapa respectiva, cat si in clasamentul general. Pentru amatorii de cifre am sa incerc sa va prezint in aceasta noapte si Turul Italiei in cifre (statistica si descriere). Interesant este ca majoritatea preferati sa-mi scrieti mai mult pe e-mail-ul gruita@informatia-zilei.ro decat pe comentariile puse la dispozitie la sfarsitul articolului.
Catania (peste 500.000 locuitori), al doilea oras ca importanta in Sicilia, in a carui echipa de fotbal ce lupta pentru evitarea retrogradarii in primul campionat al Italiei, a fost numit antrenor Zenga (mai vechea noastra cunostinta din fotbalul romanesc), este situata la Marea Ionica in Golful Catania, la poalele singurului vulcan activ din Europa, Etna (3340m). Barocul persista peste arhitectura orasului in special datorita cutremurului de mari proportii din 1693, cand a trebuit refacut din temelii. Agricultura din zona se bazeaza pe citrice, legume si vita de vie. Piazza del Duomo cu celebra Fantana a Elefantilor, Catedrala, Biserica Sf. Agatha (protectoarea orasului) sunt edificiile admirate de turisti. Aici s-a nascut Vincenzo Bellini autorul cunoscutelor opere "Somnambula", "Puritanii" si "Norma"
Itinerariul a inconjurat pe trei sferturi Vulcanul Etna, dupa care, la reintalnirea cu briza marii, urmareste faleza de est a Siciliei, prin Messina, pana in extremul nordic al ei, Sparta, de unde la intalnirea cu Marea Tireniana se indreapta spre vest, tot sub peisajul vapoarelor.
Milazzo se afla la baza unei mici peninsule cu doua plaje complet diferite, pietris spre apus si nisip spre rasarit, si reprezinta cel mai important port al nordului Siciliei dupa Palermo. Castelul, cu donjonul normand si in al carei curte interioara se afla Catedrala, reprezinta principalul punct de atractie. In istorie, Milazzo a ramas ca locul unde a avut loc victoria lui Garibaldi asupra burbonilor in 26 iulie 1860.
Cursa a semanat izbitor cu cea precedenta. Un inceput compact, o catarare de categoria a treia (cu o zi inainte fusese de a doua) castigata de acelasi Emanuele Sella (CSF), urmat acum de Pietropolli (LPR) si Baliani (CSF), o evadare pe coborare initiata de acelasi francez Jeremy Roy (Francaise des Jeux) la care de data aceasta au mai participat alti cinci ciclisti (ieri doar unul): Chiarini (LPR), Buffaz (Cofidis) Seeldrayers (Quickstep), Jurco (Millar) si Brutt (Tinkoff). Plutonul, condus de Liquigas (normal, pentru a-si apara tricoul galben; ieri de Saunier Duval pentru acelasi motiv), a contolat tot timpul grupul de evadati pentru a nu da posibilitatea unei surprize, asa ca sextetul nu s-a indepartat la mai mult de doua minute si jumatate. Sprinturile intermediare si le-au adjudecat francezul Buffaz si slovacul Jurco. Castigatorul de ieri cade si cu grimase de durere se pastreaza in pluton, in schimb australianul Bradley McGee (CSC) nu mai are aceeasi sansa. Abandon. Dupa 148 km de evadare, cu 27 km inainte de sosire, sextetul este inglobat in pluton. Cand mai erau 8 km. Colom (Astana) ataca, este contrat de Nibali (Liquigas), apoi ataca Van den Broeck (Silence - Lotto) si cu 4 km. inainte de finis Jegou (Francaise des Jeux). Toti degeaba. Pe ultimele doua sute de metri ataca furibund Daniele Bennati (Liquigas), ii prinde roata batranul Erik Zabel (Milram), dar tendoanele nu-l mai tin pe neamt si italianul ridica bratele victorios.
Clasamentele in curand.

Niciun comentariu: